.

Translate

* Het aantal bezoekers *

.

.

Hallo ik ben

Mijn foto
Ben op 24 juli 1964 geboren..Getrouwd en 1 zoon die nog thuis woont...Ik kreeg in 2003 de ziekte COPD gelijk fase 3 met nog een longinhoud van 21% al snel viel ik in fase 4...In 2007 ben ik erg hard achteruit gegaan, na meerdere malen achter elkaar in het ziekenhuis te hebben gelegen, waarvan de laatste keer bijna fataal, maar ben er gelukkig nog...In febr 2008 heb ik 3.5 mnd gerevalideerd in het longrevalidatie- centrum Beatrixoord in Haren, had toen nog een long inhoud van 17% (dit was sinds juni 2012 nog 13%) Ik zat hele dagen aan de zuurstof...Ben in Sept 2009 voor 14 dagen in het UMCG geweest voor longtransplantatie screening, 11 maart 2010 heb ik dan eindelijk groen licht gekregen...Bij deze ongeneeslijke longziekte heb ik ook nog eens sinds 1979 de ziekte van Crohn (chronische darmontstekingen), in ernstige mate, waar ik elk jaar de nodige Remicade kuren voor kreeg sinds mijn transplantatie bijna geen last meer..Wil je meer over mij weten lees dan mijn blog... *Mijn Leven* Op weg naar een dubbele longtransplantatie, Ik had nog een lange weg te gaan en dat viel niet altijd mee !!! Op Goede Vrijdag 18 April 2014 ben ik getransplanteerd van 2 prachtig werkende longen..

.

.

4 jaar 1 maand en 7 dagen (+6mnd wachten op groen licht totaal dus 4 jaar en 7 mnd en 7 dagen) heb ik op de wachtlijst gestaan tot uiteindelijk het langverwachte telefoontje binnen kwam ....

Op Goede Vrijdag 18 April 2014 zijn er dan
eindelijk 2 fantastische donorlongen voor mij !!!!!

DONOR wie je ook bent BEDANKT
zal goed voor je zorgen !!!

.

.

*Mijn Donor*



Eerst willen wij stil staan bij de donor en de nabestaanden...
Wij wensen de familie heel veel sterkte toe met het verlies van hun dierbare...
Waar jullie ook zijn wij denken aan jullie !!!

*17/18 April 2014*

Er is vannacht iets ergs gebeurd,
er is een familie die treurt ...
Een familie lid is heen gegaan,
hij/zij heeft gestreden voor zijn leven,
maar heeft het toch op moeten geven ...
Bij leven had i zich laten registreren,
zodat i na zijn/haar dood zijn organen kon doneren ...
Hart, Longen, lever en nieren
gaan nu een ander zijn leven plezieren ...

Maar ook is er een Familie heel blij,
het lange wachten is nu voorbij ...
Het langverwachte telefoontje is dan
nu toch eindelijk gekomen ...

Er zijn longen voor mij ...
Nu draag ik voor altijd een stuk van jou bij mij ...


BEDANKT LIEVE DONOR ...

Gedicht zelf gemaakt door mijn man en mijzelf
>>> © GJ & JJ


.

.


18 April 2014


100 jaar geleden
was een longtransplantatie
ONMOGELIJK

50 jaar geleden
was een longtransplantatie
EEN MIRAKEL

20 jaar geleden
was een longtransplantatie
EN WONDER

10 jaar geleden
was een longtransplantatie
EEN FEIT

Vandaag
is een longtransplantatie het streven naar
LUCHT VOOR MORGEN

Re-born to be alive vzw

.

.


Voor dat je begint met het lezen van mijn blog's,
lees dan eerst even het
volgende hier onder.


Het meeste over mij kun je vinden hier rechts onder
bij de pagina's met verslagen en bij mijn dagelijkse verhaaltjes, als je daar op geklikt hebt dan kom je eerst weer bovenaan mijn website dus dan even scrollen naar beneden tot je ongeveer in het midden van het scherm bent, en daar komt het verhaal te staan dus niet bovenaan ;) .


.

.

13 september 2010

*6 maand op de wachtlijst.



Inmiddels alweer een 6 maand op de wachtlijst voor longtransplantatie, en nog een hele lange weg te gaan.


Afgelopen 10 dagen zijn er 4 transplantaties uitgevoerd, de eerste is Tamara en gaat als een speer vooruit de 2de is Lianne ook zij gaat erg goed, de andere 2 zijn Kim Moelands is gisteren getransplanteerd en maakt het ook goed
en Wouter ik ken Wouter niet heb ook geen idee of hij een site heeft zodat ik hem kan volgen, maar hopelijk maakt ook hij het goed.
Dat zijn er dus alweer 4 in 10 dagen tijd,
hopelijk ben jij lezer ook een donor zo niet, neem je organen dan niet mee je graf in maar maak je zelf orgaandonor onderaan mijn site kun je het formulier op vragen en invullen, ik zeg DOEN.

Er zijn teveel mensen die moeten wachten
op een nieuw leven waarvan ik er ook 1 ben.

Voor mij gaat het nog wel ff duren heb de beroemde
bloedgroep O zoals zo velen die hebben.

Ik las gisteren een berichtje bij mijn hyves/blog
vriendinnetje Alida die het volgende vertelde:


Zo vertelde een medisch maats.werkster van UMCG,

Mensen die al heel lang op de wachtlijst staan, de eenzaamheid/isolatie toeslaat. Juist ook omdat je beperkingen toenemen. En dat het voor de omgeving allemaal te lang duurt en begrip er wel is maar....

Ze wil dan ook dit item beschrijven in de eerstvolgende nieuwsbrief van het UMCG transplantatieteam. Ook opmerkingen: je ziet er goed uit, goh, je rijdt nog lekker rond in je scootmobiel, je kunt nog elke dag naar de winkel...die kunnen soms pijn doen.

Ze vertelde dat mensen soms ook zeggen/denken: als je zo lang kunt/moet wachten dan ben je vast niet zo ziek als dat jij zegt.


Ow wat herken ik dit zeg en je hoeft er echt niet een lange tijd voor op de wachtlijst te staan hoor, de isolatie ken ik heel goed ook al zal iedereen nu wel zeggen je komt toch vaak de deur uit ja inderdaat maar kom dus niet meer alleen weg, ja op de scoot een boodschapje doen of mijn clupje waar ik dan geholpen word met jas uit en aan doen en ga zo maar door.

De meeste mensen die inderdaat niets aan hun longen hebben snappen dit niet echt (al zeggen ze het te begrijpen) en zeggen dan ook inderdaat je ziet er goed uit je rijd nog in je scoot enz enz kan er altijd ook heel verdrietig en tegelijker tijd erg boos om worden, zou graag met die mensen willen ruilen.

En dan heb je nog van die mensen die zeggen tja
this nou eenmaal zo, je hebt het maar te accepteren, ja ja .




1 opmerking:

  1. Heel goed geschreven Janetta.
    Ook al zie je er aan de buitenkant goed uit, van binnen is het een zooi! En juist door de vele medicijnen ben je nog in staat om er soms op uit te gaan.
    Zonder medicatie en zuurstof had je al lang onder de groene zoden gelegen. En dan zie je er NIET meer zo goed uit.
    Dus denk eerst goed na voor je er iets uitflapt. ook al is het vaak goed bedoeld.
    Het komt voor de ontvanger soms keihard aan!!!

    Maar wij met bloedgroep O knokken keihard door.
    Magere Hein moet nog een poosje gedudl hebben.

    Liefs Alida

    BeantwoordenVerwijderen


Leuk dat even bent langs geweest
en een berichtje hebt achter gelaten..

Ik wens je nog een fijne dag !!!

Liefs Janetta