.

Translate

* Het aantal bezoekers *

.

.

Hallo ik ben

Mijn foto
Ben op 24 juli 1964 geboren..Getrouwd en 1 zoon die nog thuis woont...Ik kreeg in 2003 de ziekte COPD gelijk fase 3 met nog een longinhoud van 21% al snel viel ik in fase 4...In 2007 ben ik erg hard achteruit gegaan, na meerdere malen achter elkaar in het ziekenhuis te hebben gelegen, waarvan de laatste keer bijna fataal, maar ben er gelukkig nog...In febr 2008 heb ik 3.5 mnd gerevalideerd in het longrevalidatie- centrum Beatrixoord in Haren, had toen nog een long inhoud van 17% (dit was sinds juni 2012 nog 13%) Ik zat hele dagen aan de zuurstof...Ben in Sept 2009 voor 14 dagen in het UMCG geweest voor longtransplantatie screening, 11 maart 2010 heb ik dan eindelijk groen licht gekregen...Bij deze ongeneeslijke longziekte heb ik ook nog eens sinds 1979 de ziekte van Crohn (chronische darmontstekingen), in ernstige mate, waar ik elk jaar de nodige Remicade kuren voor kreeg sinds mijn transplantatie bijna geen last meer..Wil je meer over mij weten lees dan mijn blog... *Mijn Leven* Op weg naar een dubbele longtransplantatie, Ik had nog een lange weg te gaan en dat viel niet altijd mee !!! Op Goede Vrijdag 18 April 2014 ben ik getransplanteerd van 2 prachtig werkende longen..

.

.

4 jaar 1 maand en 7 dagen (+6mnd wachten op groen licht totaal dus 4 jaar en 7 mnd en 7 dagen) heb ik op de wachtlijst gestaan tot uiteindelijk het langverwachte telefoontje binnen kwam ....

Op Goede Vrijdag 18 April 2014 zijn er dan
eindelijk 2 fantastische donorlongen voor mij !!!!!

DONOR wie je ook bent BEDANKT
zal goed voor je zorgen !!!

.

.

*Mijn Donor*



Eerst willen wij stil staan bij de donor en de nabestaanden...
Wij wensen de familie heel veel sterkte toe met het verlies van hun dierbare...
Waar jullie ook zijn wij denken aan jullie !!!

*17/18 April 2014*

Er is vannacht iets ergs gebeurd,
er is een familie die treurt ...
Een familie lid is heen gegaan,
hij/zij heeft gestreden voor zijn leven,
maar heeft het toch op moeten geven ...
Bij leven had i zich laten registreren,
zodat i na zijn/haar dood zijn organen kon doneren ...
Hart, Longen, lever en nieren
gaan nu een ander zijn leven plezieren ...

Maar ook is er een Familie heel blij,
het lange wachten is nu voorbij ...
Het langverwachte telefoontje is dan
nu toch eindelijk gekomen ...

Er zijn longen voor mij ...
Nu draag ik voor altijd een stuk van jou bij mij ...


BEDANKT LIEVE DONOR ...

Gedicht zelf gemaakt door mijn man en mijzelf
>>> © GJ & JJ


.

.


18 April 2014


100 jaar geleden
was een longtransplantatie
ONMOGELIJK

50 jaar geleden
was een longtransplantatie
EEN MIRAKEL

20 jaar geleden
was een longtransplantatie
EN WONDER

10 jaar geleden
was een longtransplantatie
EEN FEIT

Vandaag
is een longtransplantatie het streven naar
LUCHT VOOR MORGEN

Re-born to be alive vzw

.

.


Voor dat je begint met het lezen van mijn blog's,
lees dan eerst even het
volgende hier onder.


Het meeste over mij kun je vinden hier rechts onder
bij de pagina's met verslagen en bij mijn dagelijkse verhaaltjes, als je daar op geklikt hebt dan kom je eerst weer bovenaan mijn website dus dan even scrollen naar beneden tot je ongeveer in het midden van het scherm bent, en daar komt het verhaal te staan dus niet bovenaan ;) .


.

.

21 juli 2011

* Vakantie




Ja mijn mannetje thuis zoon thuis we hebben dus vakantie 3 weken zoon wat langer, mag ook wel die heeft tot nu toe alleen nog maar gewerkt en naar school geweest introductie weken voor zijn nieuwe opleiding.

Vorige week heeft Roy zijn kamer geschilderd alles wit met beige, wat ben ik benauwd geweest van die lucht maar goed hij heeft nieuwe verduisterende rolgordijnen besteld in donker bruin en van de week hebben we nieuwe meubels gekocht bij de Ikea een heel mooi wandmeubel donkerbruin en een buro met bij behorende kast en een super grote hoekslaapbank in beige zelfde kleur als zijn muur en kozijnen, en ja dan komen de ditjes en datjes er nog bij lampen een schilderij een grote wandspiegel, planten en een mini koelkastje voor zijn drankjes en hapjes natuurlijk hahaha....

 This een mooie woonkamer geworden ja hij slaapt op zolder en gaat leven op de tussen verdieping, hij blijft dus voorlopig nog thuis wonen....

Tussen door ook nog naar mijn moeder geweest en andere dingen gedaan, en nog een weekendje ziek geweest het liep mij spontaan zo ineens af brrrr buikgriep en misselijk zweten enz dus op bed, maar ben gelukkig weer opgeknapt en het is mij gelukkig niet op me Crohn geslagen was ik wel even bang voor maar is dus goed gegaan....

Ook ben ik 1 van de campagnemodellen geworden voor het Astmafonds
jonge mensen met COPD aan de zuurstof, 9aug komen ze foto's maken en er komt nog een interview maar wannneer dat gaat gebeuren hoor ik allemaal nog, spannend allemaal maar het lijkt me erg leuk om mee te doen aan deze campagne en niet alleen leuk maar ook heel goed om aan mee te werken ;)

Volgende week gaan we leuke dingen doen ff aan ons zelf denken ;) een dagje Makro lekker winkelen en een dagje Afifauna met zijn drietjes....

Tja en dan is de vakantie voor manlief alweer voorbij 3aug gaat die weer werken maar dan voor 5 weken dus ben ik 5 weken alleen pffff dit wordt afzien voor mij, om de reden dat ik nog maar weinig meer kan en erg afhankelijk ben zoals mijn scootmobiel uit de schuur halen en buiten de schuttingdeur zetten gaat mij niet meer lukken eten koken doet manlief of zoon, gelukkig woond mijn zoon nog thuis en kan hij koken dus mag hij het 5 weken doen wat zal die blij zijn dat manlief weer thuis is na die 5 weken, maar hij heeft gelukkig geen hekel aan koken  dus doet het graag....

En aankomende zondag ben ik ook nog eens jarig 47 alweer, waar blijft de tijd, maar ben dus dit jaar met mijn verjaardag thuis normaal zit ik om die tijd altijd aan boord, maar kan dit jaar niet mee, digene die normaal op mijn katten past is er dan ook niet is zelf met vakantie dus geen uitje aan boord voor mij deze zomer....

Wel ga ik deze 5 weken elke week 2 middagen de woensdag en de vrijdag naar mijn clupje toe inplaats van om de week tja moet mij toch een beetje vermaken nu ik zoveel alleen ben, en het geeft me een zetje om ff weg te gaan en niet binnen te blijven zitten, dus eerst clupje en daarna naar de fisio die zit er tegenover dus gaat dat in 1 moeite door....










2 opmerkingen:

  1. Als je dichterbij woonde had ik op je kattekinderen gepast!
    Kan zoon het niet doen, zodat je toch mee aan boord kunt gaan?

    Groet, Bloem

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen zeg, wat een verhaal.
    Dus je zoon heeft zijn nieuwe onderkomen helemaal in retrokleuren ingericht? Alleen oranje ontbreekt nog.
    Wat leuk joh dat je een fotoshoot krijgt. Je hebt een leuke " kop" dus dat komt helemaal goed.

    Balen dat je straks zo lang alleen bent. En dan moet je inderdaad oppassen dat je niet eenzaam wordt.

    Ook balen dat je niet even een weekje of zo mee kan op de boot.

    Ik hoop dat je heel veel mensen op bezoek krijgt zondag en dat deze ook langskomen als jij 5 weken alleen bent. Je even willen helpen met huishoudelijke karweitjes zodat niet alles op de schouders van je zoon terecht komt.
    Maar nu eerst met z'n drietjes genieten van jullie vakantie!!!

    BeantwoordenVerwijderen


Leuk dat even bent langs geweest
en een berichtje hebt achter gelaten..

Ik wens je nog een fijne dag !!!

Liefs Janetta